
In de foto zie je mij “spelen” met een vrachtwagen. Dit staat symbool voor het samen spelen met mijn broertje. Mijn broertje is verstandelijk gehandicapt. Hij heeft een niveau van een kind van twee jaar oud, ondanks dat hij nu 22 jaar is.
Hij speelt dus ook op het niveau van een jonge peuter. Dit heeft veel impact gehad op de manier hoe ik ben opgegroeid. Het was altijd “anders” dan normale gezinnen. Maar gelukkig voelt dit voor mij heel “normaal”; ik weet niet beter en ik doe niets liever dan spelen met mijn broertje. Zelfs nu spelen we nog als vroeger. Alleen zijn we natuurlijk een stuk ouder.