Maeve (2000)

Ik worstel al sinds vroeg in mijn jeugd met geestelijke gezondheidsproblemen. Ik moest vroeger al constant naar de GGZ, en heb daardoor veel gemist in mijn leven: op sociaal vlak, en dus ook aan ontwikkeling. Het experimenteren, het écht kind en puber zijn, dat heb ik niet echt mee kunnen maken. Het heeft ontzettend lang gevoeld alsof ik in een bubbel zat, afgesloten van de rest van de wereld: “Iedereen gaat verder en ontwikkelt zich in het leven, behalve ik”. Ik ben er vriendschappen door verloren, en heb zelfs mijn middelbare school niet af kunnen maken. Dat is wat deze foto voor mij laat zien: het eenzame, het gevoel van stilstaan terwijl de wereld doorgaat.